Auksinė pakopa

Auksinė pakopa yra trečiasis žingsnis link visuotinio sveikatingumo. Ši pakopa būtina, kai Sveikos gyvensenos laiptais kopti pradeda vyresni(-ės) nei 20-ties. Per tą laiką kūno būklės nukrypimai jau galėjo pradėti leistis į žemesnius kūno sąrangos lygmenis, todėl jų suderinimui bendri patarimai jau netinka. Taip pat, jei Sveikos gyvensenos laiptais kopia vyresni(-ės) nei 40-ties, jiems arba joms jau gali prireikti ir papildų, kad kūnas gautų postūmį susiderinti. Tačiau Auksinė pakopa turi poveikį tik jei laikomasi ir žemesnių, Bronzinės ir Sidabrinės pakopos nurodymų. Auksinės pakopos patarimai padeda išvengti ligų, susijusių su bendru viso kūno sistemų išsiderinimu:

Širdies ir kraujagyslių būklės ir veiklos nukrypimai, pavyzdžiui padidėjęs arba per mažas kraujospūdis, aritmija, širdies permušimai, aterosklerozė, infarktas arba insultas.

Skeleto ir raumenų būklės nukrypimai, pavyzdžiui artritas, osteoporozė, raumenų spazmai arba distrofija, podagra, sąnarių dilimas arba ataugos.

Imuniteto sutrikimai, pavyzdžiui gerybiniai augliai, vėžys arba autoimuniniai susirgimai.

Odos ir plaukų pažeidimai, pavyzdžiui žvynelinė, baltmė, plikimas, ankstyvas žilimas.

Hormonų pusiausvyros sutrikimai, pavyzdžiui skydliaukės hiperfunkcija arba hipofunkcija, autoimuninis tiroiditas, mėnesinių sutrikimai, lytinės funkcijos sutrikimai.

Regos sutrikimai, pavyzdžiui trumparegystė, toliaregystė ar katarakta.

Ko nedaryti?

Ausinės pakopos rekomendacijos apima:

  • Baltymų šaltinių pasirinkimą
    • Kokią mėsą, tamsią ar šviesią, vartoti dažniau?
    • Tinka ar ne vartoti kiaušinius, pieną, sūrius, riešutus ar moliuskus?
  • Riebalų šaltinių pasirinkimą
    • Ar atsisakyti kokosų bei karvė pieno sviesto, ar vartoti jų daugiau?
    • Ar labai griežtai vengti polinesočiųjų riebalų?
    • Ar rinktis liesą, ar riebią žuvį?
  • Geriamojo vandens pasirinkimą ir druskų vartojimą
    • Ar gerti daugiau, ar mažiau vandens?
    • Kokį geriamąjį vandenį rinktis?
    • Ar būtina sumažinti druskos vartojimą?
  • Kūno lavinimo treniruočių pasirinkimą
    • Ar tinkamesni „aerobiniai“, ar „jėgos“ pratimai?
    • Ar ne per daug treniruojuosi?
  • Temperatūrinį režimą
    • Ar grūdinimasis bei pirtinimasis man nekenkia?
    • Ar geriau laikyti didesnę, ar mažesnę kambarių temperatūrą?
    • Ar rengtis šilčiau, ar vėsiau?
  • Kvėpavimo pratimų pasirinkimą
    • Jei užsiimu kvėpavimo pratimais, kokių daryti daugiau ir kokių vengti?
  • Biologiškai aktyvių medžiagų vartojimą
    • Ar būtina mažinti kavos, arbatos ar kakavos (šokolado) vartojimą?
    • Ar būtina mažinti alkoholio vartojimą?
    • Ar būtina mažinti rūkalų (tabako ar kanapių) vartojimą?
    • Kokių maisto papildų vengti, o kokie padėtų?

Šios rekomendacijos ir jų įgyvendinimo žingsniai turi būti priderinti prie individualios kūno būklės, kurią nusako kūno energijos apytakos (metabolizmo) ir terpių būklės nukrypimai. Kūno būklės nukrypimai nustatomi tyrimo metu, kuris atliekamas prieš kiekvieną individualią konsultaciją.

Kūno būklės tyrimas ir konsultacija