Kautas

Kauto treniruotė miške„Kautas“ – tai fizinių ir psichologinių pratimų sistema, skirta lavinti pasitikėjimą savimi. Tai pats svarbiausias jausmas, nes be jo, pusė jausmų paletės, o ypač laimė ir džiaugsmas gyvenimu, yra nepasiekiami.

Dao filosofija, aikido, kendo ir shurikendo kovų menai, šaudymas iš lanko ir parkūras, taip pat pirmykščių genčių ir net primatų judesiai – visa tai yra „Kauto“ technikų ištakos. Tačiau „Kautas“ nėra tik kovos menas arba tik sportas – tai jungi (integrali) kūno ir dvasios sveikatingumo sistema, paremta Dvasios lavinimo kelio principais.

„Kautas“ ypač tinka tiems, kam gėda arba kas bijo užsiimti fizine veikla, kas nesijaučia drąsiai mokykloje, gatvėje bei kitose viešose vietose ir bendrai gyvenime. Šis kelias padėjo man, tikiu, kad padės ir Jums! Todėl treniruotėse laukiu berniukų ir mergaičių, vaikinų ir merginų, vyrų ir moterų, nes iš „Kauto“ kiekvienas ras, ką pasiimti.

Vieta

Kauno jėzuitų gimnazijos vienuolyno salė, Rotušės a. 7, Kaunas. Įėjimas iš Rotušės aikštės pusės, didelės senovinės durys arčiau gatvės kampo, jei užrakinta, skambinti telefonu.

Laikas

Trečiadieniais
18:00 – 19:00 jaunesniųjų grupė (5 – 8 kl.)
19:00 – 20:00 vyresniųjų grupė (9 – 12 kl. ir suaugusieji)

Kaina

10 Eur/mėn., 3 Eur/pamoka. Pirma treniruotė NEMOKAMA. Priemonėmis aprūpiname.

Veiklos

ĮSIKŪNIJIMAS

Šaudymas pūtykle.  Pūtyklė (angl. „blowpipe“ arba „blowgun“), tai vamzdis, iš kurio plaučiais išpučiama strėlytė. Pūtyklė net ir šiais laikais yra vienas iš pirmykščių genčių medžioklės įrankių. Šis paprastas, bet kartu veiksmingas įrankis padeda gerai lavinti laikyseną ir kvėpavimą. Pūtyklę, priešingai nei lanką, galima lengvai perimti į kitą ranką, todėl šaudant lavinamos abi kūno pusės.šaudymas pūtykle

Sėlinimas. Sėlinimas lavina kūno svorio pasiskirstymo pojūtį atliekant labai lėtus judesius. Mokomasi ne tik tyliai žingsniuoti pirmyn ir atgal, bet ir suktis vietoje įvairaus dydžio kampais. Užsiėmimų metu sėlinimas derinamas su šaudymu pūtykle – taip kūnas lavinamas dar veiksmingiau.Sėlinimas

Jėgos lavinimas. Dvasios lavinimo kelyje raumenų jėgai lavinti ir bendrai organizmo medžiagų apykaitos būklei reguliuoti naudojami didelio intensyvumo, trumpos trukmės, lėti ir tolygūs jėgos lavinimo pratimai, suderinti su Sveikos gyvensenos laiptų Sidabrine pakopa.Jėgos lavinimas

IŠSIJUDINIMAS

Griuvimai ir kūlvirsčiai. Mokėti saugiai nugriūti svarbu kiekvienam, ne tik imtynininkams ar kitiems sportininkams. Saugus kritimas apsaugo nuo kaulų lūžių ir galvos sutrenkimų žiemą, kai slidu. Saugiai nuristi ypač svarbu vaikams, nes jie yra judrūs. Priešingai paplitusiai nuomonei, įmanoma saugiau nukristi beveik iš bet kokios padėties ir beveik ant bet kokio paviršiaus. Užsiėmimų metu mokomasi griūti ant nugaros, atlikti žemus ir aukštus kūlvirsčius ant čiužinių, žolės ar grindų.Kūlvirstis

Pamatiniai judesiai plikomis rankomis. Pamatiniai judesiai (suburi) yra tikslūs smūgių, ginčių (blokų) ir žingsniavimo deriniai, atliekami pavieniui įvairiais greičiais. Kiekvienas pamatinis judesys yra kartojamas įsisąmoninant. Dvasios lavinimo kelio smūgių technikos pagrindas yra aikido naudojami smūgiai, tačiau ji išskirtinė tuo, kad smūgio metu plaštaka ne sugniaužiama į kumštį kaip bokse ar ištiesiama kaip kai kuriuose karate stiliuose, bet laikoma taip, kaip besikaudami laiko mūsų protėviai – primatai. Toks plaštakos laikymas yra saugus, nes sumažinama rizika pačiam patirti traumą ir nereikia ilgų treniruočių, kad būtų galima atlikti saugų ir tvirtą smūgį. Dvasios lavinimo kelio gintys pasižymi tuo, kad išnaudoja natūralią žmogaus reakciją į pavojų. Taip pat jos ne sustabdo priešininko smūgio, o jį nukreipia – taip sumažinama žalos rizika ir taupoma energija. Smūgiai plikomis rankomis

SUSITAPATINIMAS

Pamatiniai judesiai su lazda. Dvasios  lavinimo kelio lazdos judesių pagrindas yra kai kurios pritaikytos aikido džio technikos. Pamatinius pratimus sudaro kirčių, dūrių, nuobloškių, ginčių ir žingsniavimo deriniai. Lazdos pratimai padeda pajusti erdvę ir judėjimo kryptis.smūgis lazda

Pamatiniai judesiai su lazdutėmis. Dvi uolekčio ilgio lazdutės yra laikomos kiekvienoje rankoje. Dvasios lavinimo kelio pamatinius judesius su lazdutėmis sudaro kirčių, dūrių, nuobloškių, ginčių ir žingsniavimo deriniai. Lazdučių technika apjungia plikų rankų bei lazdos technikas, ji padeda įvaldyti kovą parankinėmis priemonėmis.

smūgis lazdagaliuKamuoliuko svaidymas. Kamuoliuko svaidymas padeda suderinti viso kūno judesio koordinaciją, greitį, jėgą ir kartu laisvumą. Teniso kamuoliukas svaidomas trimis būdai: nuo viršugalvio, per šoną ir iš apačios. Svaidoma taiklumui į sieną, porose arba grupėse.kamuoliuko metimas

Smaigų svaidymas. Smaigas – tai bambukinė valgomoji lazdelė, pasunkinta svareliais, ji svaidoma į kartoninį taikinį. Toks smaigų svaidymas yra saugus ir legalus sportinis užsiėmimas. Dvasios lavinimo kelyje smaigų svaidymo technika remiasi negeshi ryu shirikedo kovos meno principais. Tai pati sudėtingiausia smaigų svaidymo technika, nes jis ore nesivarto. Net menkiausias netinkamas piršto judesys, nekalbant jau apie netinkamą viso kūno judesį, gali sutrukdyti smaigui įsmigti. Dėl to smaigų svaidymas yra sudėtingiausia, bet kartu ir svarbiausia dvasios lavinimo kelio veikla, jungianti įsikūnijimą, išsijudinimą ir susitapatinimą.smeigų svaidymas

Treniruočių įrankių gaminimasis. Tam, kad lengviau būtų susitapatinti su treniruočių įrankiais, pūtyklę, strėlytes, lazdą, lazdutes ir smaigus užsiiminėjantys gaminasi patys. Jaunesniems vaikams padeda vyresni vaikai arba mokytojas.Įrankių gaminimasis

PERPRATIMAS

Poriniai pratimai. Taikant įvairius smūgius, kirčius, dūrius, nuobloškius ir gintis plikomis rankomis ar su ginklais, galima sudėlioti ko ne begalybę derinių kovai poroje. Dvasios lavinimo kelyje nėra ilgų porinių kovų derinių, nes tikrovėje kova pasibaigia per du, ilgiausiai tris judesius. Porinį pratimą sudaro puolimas, gintis ir atkirtis – visi jie išmokstami atliekant pamatinius judesius, o vėliau sujungiami menamą į kovos scenarijų ir lavinami poroje.Poriniai pratimai

Metimai. Metimas yra viena iš atkirčio formų poriniuose pratimuose. Metimų neįmanoma lavinti pavieniui, tačiau patys kūno judesiai tokie patys, kaip smūgių ir kirčių plikomis rankomis. Dvasios lavinimo kelyje naudojami keli patys svarbiausi aikido metimai. Jie padeda pajusti ir perprasti priešininko kūną ir nukreipti jo ketinimus prieš jį patį.perpratimas

Grupiniai pratimai. Dirbant kartu grupėje, lavinamas kintančios aplinkos sekimas ir nuolatinis taikymasis prie kintančių aplinkybių. Grupėje pamatiniai judesiai atliekami sinchroniškai. Taip pat mokomasi vesti kovą su daugiau nei vienu priešininku. Visa tai vėliau panaudojama rengiant pasirodymus.Grupiniai pratimai