Chito

Chito“ – tai mūsų sukurta funkcinio maisto gaminių šeima, deranti su Sveikos gyvensenos laiptų Bronzinės, Sidabrinės ar net Auksinės pakopos reikalavimais. Ji skirta padėti žmonėms maitintis sveikai net ir šio spartaus gyvenimo laikais. Pagrindiniai „Chito“ gaminių išskirtiniai bruožai:

  1. Ypač daug skaidulinių medžiagų, todėl gaminiai puikiai malšina alkį ir padeda suderinti žarnyno mikroekosistemą.
  2. Sudėtyje yra chitozano – tai novatoriška iš grybų išskirta tirpiųjų skaidulinių medžiagų rūšis, kuri veiksmingai padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje.
  3. Nėra krakmolo ir glitimo (gliuteno), kurie gali išderinti žarnyno mikroekosistemą.
  4. Nėra pridėtinio cukraus, dirbtinių dažiklių, dirbtinių saldiklių ar skonio stipriklių – taip išlaikomas tikro maisto skonis.
  5. Visos sudedamosios dalys yra augalinės kilmės, todėl produktas tinkamas ir veganams.
  6. Gamyboje nenaudojame aukštų temperatūrų, todėl tinka žaliavalgiams.
  7. Natūraliai daug vitaminų ir mineralų, kurie yra svarbūs normaliai energinių medžiagų apykaitai palaikyti.
  8. Gaminant naudojama atsinaujinančių išteklių elektros energija.

„Chito“ gaminiai puikiai tinka

  • metantiems svorį,
  • sportuojantiems,
  • žygeiviams,
  • veganams,
  • sergantiems cukriniu diabetu,
  • vaikams,
  • norintiems, greitai numalšinti alkį
  • ir visiems, besirūpinantiems savo sveikata.

Šiuo metu „Chito“ šeimyną sudaro:

    1. Ispaninio šalavijo (chia) ir kanapių sėklų PAPLOTĖLIAI
    2. Daržovių TRAPUČIAI
    3. Dygliuotojo ožekšnio (goji) uogų BATONĖLIAI

KUR ĮSIGYTI?

  • MŪSŲ E-PARDUOTUVĖJE
  • eBay e-parduotuvėje
  • Vilniuje MB „Birutės parduotuvėlė“, Šv. Stepono g. 6-1.
  • Kaune UAB „Mokslo kavinė“, E. Ožeškienės g. 7.
  • Panevėžyje UAB „Didžioji vaistinė“, Nemuno g. 62-46.
  • Šiauliuose UAB „SMF LT“, Vilniaus g. 28.

Ispaninio šalavijo ir kanapių sėklų paplotėliai

Daug kalbama apie didžiulę kanapių bei ispaninio šalavijo („chia“) sėklų mitybinę vertę. Jose daug skaidulinių medžiagų, omega-6 ir omega-3 riebiųjų rūgščių, vitaminų ir mineralų, o ypač fosforo, magnio ir mangano, šie mineralai svarbūs normaliai energinių medžiagų apykaitai palaikyti, be to

Fosforas svarbus normaliai ląstelių membranų funkcijai, taip pat normaliai kaulų ir dantų būklei palaikyti.

Magnis svarbus normaliai nervų sistemos veiklai ir normaliai psichologinei būklei palaikyti, taip pat svarbus normaliai baltymų sintezei, raumenų funkcijai bei kaulų ir dantų būklei palaikyti, padeda išlaikyti elektrolitų pusiausvyrą bei mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį.

Manganas svarbus normaliam jungiamojo audinio formavimuisi ir normaliai kaulų būklei palaikyti bei padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos.

Vis dėlto retas kuris randa patogų būdą ispaninio šalavijo bei kanapių sėklas įtraukti į savo kasdienį maisto racioną, todėl nusprendėme imtis šios problemos sprendimo.

Žmonės nuo seno žino, kaip vartoti duonos produktus, tačiau glitimo (gliuteno) netoleravimas, rūpestis dėl kalorijų arba nenoras per dideliu kiekiu krakmolo išderinti žarnyno mikroekosistemos verčia ieškoti alternatyvių duonos gaminių. Juose dažnai įprasti kvietiniai ar ruginiai miltai keičiami grikių, ryžių, kukurūzų miltais arba naudojami viso grūdo miltai.

Siekdami kartu sumažinti ir krakmolo vartojimą, mes žengėme kitu keliu: išvis atsisakėme grūdų ir tešlą pagaminome vien iš maltų kanapių ir ispaninio šalavijo sėklų. Pašalinę miltus, tešlos rišimui panaudojome novatorišką, tačiau ypatingai sveikatai palankią medžiagą – chitozaną. Be kitų išskirtinių teigiamų savybių, chitozanas dar ir padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje, o jo teigiamas  poveikis atsiranda per parą suvartojant vos 3 g chitozano – tai keletą kartų mažiau nei kitų maistinių skaidulų norma tokiam pačiam poveikiui pasiekti. Turbūt nereikia priminti, kad didelė MTL cholesterolio koncentracija kraujyje yra vienas pagrindinių aterosklerozės rizikos veiksnių. Chitozanas ypatingas ir tuo, kad jis gali būti tiek gyvulinės, tiek ir augalinės kilmės, mes pasirinkome būtent augalinės kilmės chitozaną, išskirtą iš gluosninės kreivabudės grybų.

Iš pagamintos tešlos formuojame paplotėlius, kuriuos džioviname ore 45 °C temperatūroje. Ši maisto forma daug kam puikiai pažįstama ir lengvai pritaikoma: jais galima užkabinti įvairius trintus kremus, ant jų galima tepti sumuštinius.

„Chito“ sėklų paplotėliai puikiai dera

  • tiesiog vieni,
  • su avokadų trintiniu (gvakamole),
  • su humusu,
  • su tepamais sūriais,
  • su nesaldžiomis užtepėlėmis,
  • su žemaitišku kastiniu,
  • su lašiniais ar šonine,
  • prie sriubos,
  • prie salotų,
  • ir visur, kur tik naudojama juoda duona.

Šiuo metu gaminame 4 skonių ispaninio šalavijo ir kanapių sėklų paplotėlius:

Ispaninio šalavijo ir kanapių sėklų paplotėliai atitinka Bronzinės pakopos reikalavimus.

Daržovių trapučiai

Kanapių bei ispaninio šalavijo sėklos, kurias naudojame paplotėliams gaminti, suteikia pakankamai skaidulinių medžiagų, tačiau tai yra luobelių ląsteliena (alfa-celiuliozė), kurią žarnyno mikroorganizmai virškina sunkiau nei daržovėse randamą ląsteliena (hemiceliuliozę). Mūsų manymu, būtent hemiceliuliozė yra pagrindinė priežastis, kodėl daržoves valgyti kasdien yra sveika.

Tačiau daržovėse yra daug vandens, todėl skaidulinių medžiagų koncentracija jose yra maža. Reikiamam ląstelienos kiekiui gauti, reikia suvalgyti daug daržovių, o tai padaryti sunku, kai pusryčiams ar priešpiečiams turime mažai laiko. Daržoves taip pat sunkiau pasiimti su savimi, jos užima daug vietos. Ne visi, o ypač vaikai, mėgsta šviežių daržovių skonį, kuris dažnai gali turėti ir aitrumo. Aitrumas dingsta daržoves verdant, tačiau ilgai virti laiko taip pat turi nedaugelis. Na o ir virtos daržovės ne visiems yra pakankamai skanios, kad jas norėtųsi vartotų kasdien. Visos šios priežastys trukdo žmonėms per dieną vartoti pakankamą daržovių kiekį.

Mes nusprendėme išspręsti ir šią problemą, todėl vadovaudamiesi jau daugelį metų mūsų skelbiamų šūkiu „Sultis atiduok priešui, o išspaudas suvalgyk pats“, sukūrėme daržovių trapučius, kurių pagrindą sudaro chitozanu suklijuotos žalios kopūstų išspaudos, į kurias įmaišome ir kitų džiovintų bei žalių daržovių. Kopūstus pasirinkome ne atsitiktinai, pasirodo, kad juose yra pats geriausias skaidulinių medžiagų ir angliavandenių santykis, kuris išlieka ir išdžiovinus. Džiovinant daržoves taip pat padidėja mineralų koncentracija, o ypač kalio ir mangano.

Kalis svarbus normaliai nervų sistemos ir raumenų veiklai, taip pat padeda palaikyti normalų kraujospūdį.

Manganas svarbus normaliai energinių medžiagų apykaitai, jungiamojo audinio formavimuisi ir normaliai kaulų būklei palaikyti bei padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos.

Ir vis dėlto didžiausias mūsų daržovių trapučių išskirtinumas iš panašių produktų rinkoje yra tai, jog mes NEKEPAME, o džioviname ore. Po džiovinimo, trapučius sutepame lazdynų riešutų aliejumi, taip juos praturtindami sveikatai labai naudingomis mononesočiosiomis riebiosiomis rūgštimis. Toks apdorojimo būdas apsaugo riebalus nuo greitesnės oksidacijos aukštesnėje nei kambario temperatūroje, todėl jie išlieka aukščiausios kokybės.

„Chito“ daržovių trapučiai puikiai dera

  • tiesiog vieni,
  • su avokadų trintiniu („gvakamole“),
  • su humusu,
  • su tepamais sūriais,
  • su nesaldžiomis užtepėlėmis,
  • prie sriubos,
  • ir visur, kur tik naudojamas batonas arba džiūvėsiai.

Plačiau apie džiovintų daržovių trapučius:

Daržovių trapučiai atitinka Sidabrinės pakopos reikalavimus.

Dygliuotojo ožekšnio uogų batonėliai

Maitinantis sveikai, kartais vis tiek norisi pasigardžiuoti kuo nors saldesniu. Šiuo metu rinkoje apstu tam skirtų datulių batonėlių, tačiau mano skoniui jie per saldūs, ir skaidulinių medžiagų juose mažoka.

Mūsų batonėliuose, be džiovintų datulių, rasite didelę dalį dygliuotojo ožekšnio („goji“) uogų, ispaninio šalavijo („chia“) sėklų, kokosų drožlių ir savaime aišku – chitozano.

Goji uogas pasirinkome ne atsitiktinai, jos yra vitaminų ir mineralų „bomba“, bet dar svarbiau tai, kad jose yra geras skaidulinių medžiagų ir angliavandenių santykis. Vis dėlto, dažnas jų paragavęs nežino, kaip ir su kuo jas vartoti. Jos labai gerai dera mūsų batonėlyje ir ne tik papildo jį veikliosiomis medžiagomis, tačiau ir praturtina jo skonį.

Plačiau apie batonėlius:

Goji uogų batonėliai priderinami prie bet kurios Sveikos gyvensenos laiptų pakopos.