Chito

Chito“ – tai mūsų sukurta maisto gaminių šeima, deranti su Sveikos gyvensenos laiptų Bronzinės, Sidabrinės ar net Auksinės pakopos reikalavimais. Ji skirta padėti žmonėms maitintis sveikai net ir šio spartaus gyvenimo laikais. 

Pagrindiniai „Chito“ gaminių išskirtiniai bruožai:

  1. Ypač daug ląstelienos (maistinių skaidulų), todėl gaminiais puikiai malšina alkį ir padeda suderinti žarnyno mikroekosistemą.
  2. Sudėtyje yra chitozano – tai iš grybų išskirta tirpiųjų maistinių skaidulų rūšis, kuri veiksmingai mažina cholesterolio koncentraciją kraujyje.
  3. Nėra krakmolo ir gliuteno, kurie gali išderinti žarnyno mikroekosistemą.
  4. Nėra pridėtinio cukraus, dirbtinių dažiklių, dirbtinių saldiklių ar skonio stipriklių – taip išlaikomas tikro maisto skonis.
  5. Visos sudedamosios dalys yra augalinės kilmės, todėl produktas tinkamas ir veganams.

„Chito“ gaminiai puikiai tinka

  • metantiems svorį,
  • sportuojantiems,
  • veganams,
  • diabetu sergantiems,
  • vaikams,
  • norintiems, greitai numalšinti alkį
  • ir visiems, besirūpinantiems savo sveikata.

Šiuo metu vis dar sparčiai beaugančią „Chito“ šeimyną sudaro kanapių ir ispaninio šalavijo („chia“) vafliai ir daržovių trapučiai. Taip pat toliau tobuliname veganiškų guminukų ir ropių traškučių receptus.

Kanapių ir ispaninio šalavijo vafliai

Daug kalbama apie didžiulę kanapių bei ispaninio šalavijo („chia“) sėklų mitybinę vertę (jose daug skaidulinių medžiagų, omega-6 ir omega-3 riebiosios rūgštys, vitaminai ir mineralai), tačiau retas kuris randa patogų būdą šiuos maisto produktus įtraukti į savo dienos racioną. Šiai problemai spręsti ir nusprendėme iš šių sėklų pagaminti vafliukus. Žmonės nuo seno žino, kaip vartoti duonos produktus, tačiau glitimo (gliuteno) netoleravimas, rūpestis dėl kalorijų arba nenoras per dideliu kiekiu krakmolo išderinti žarnyno mikroekosistemos verčia ieškoti alternatyvių duonos gaminių. Dažnai tam įprasti kvietiniai ar ruginiai miltai skiedžiami grikių, ryžių, kukurūzų miltais arba naudojami viso grūdo miltai. Mes žengėme kitu keliu: išvis atsisakėme grūdų ir paplotėlius pagaminome vien iš maltų kanapių ir ispaninio šalavijo sėklų, tam panaudojome dar vieną novatorišką, tačiau ypatingai sveikatai palankią medžiagą – grybų chitozaną. Šiuos paplotėlius trumpai apkepę neaukštoje temperatūroje, o vėliau išdžiovinę, gavome vafliukus. Ši maisto forma daug kam puikiai pažįstama ir lengvai pritaikoma: jais galima valgyti įvairius trintus kremus, ant jų galima tepti sumuštinius. Mes žengėme dar toliau ir į vafliukus įkepėme įvairių priedų, kad vafliukai lygiai taip pat noriai būtų valgomi ir vieni. Kanapių ir ispaninio šalavijo vafliai atitinka Bronzinės pakopos reikalavimus.

„Chito“ vafliai puikiai dera

  • tiesiog vieni,
  • su avokadų trintiniu („gvakamole“),
  • su tepamais sūriais,
  • su nesaldžiomis užtepėlėmis,
  • su žemaitišku kastiniu,
  • su lašiniais ar šonine,
  • prie sriubos,
  • prie salotų,
  • ir visur, kur tik naudojama duona.

Sudedamosios dalys: kanapių sėklos (59%), ispaninio šalavijo (Salvia hispanica) sėklos (8%), saulėje džiovinti pomidorai (28% ), chitozanas* (ne mažiau nei 3 g vienoje pakuotėje), valgomoji druska. *iš gluosninės kreivabudės (Pleurotus ostreatus). 

Gali būti žemės riešutų ir kitų riešutų, sezamų sėklų pėdsakų.

Vienoje pakuotėje produkto grynasis kiekis 60 g (10 vafliukų).
Mažmeninė vienos pakuotės kaina 3 Eur.

MAISTINGUMAS 100 g
Energinė vertė 1923 kJ
464 kcal
Riebalai 30 g
iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių 3 g
mononesočiųjų riebalų rūgščių 3 g
polinesočiųjų riebalų rūgščių 23 g
Angliavandeniai 13 g
iš kurių cukrų 11 g
krakmolo 2 g
Skaidulinės medžiagos  32 g
Baltymai 24 g
Druska 3 g
Mineralai RMV
Fosforas 1040 mg 149 %
Magnis  440 mg 118 %
Manganas  6 mg 300 %
Selenas  7 μg 13 %

Sudedamosios dalys: kanapių sėklos (60%), ispaninio šalavijo (Salvia hispanica) sėklos (9%), lukštentos moliūgų sėklos (26 %), chitozanas* (ne mažiau nei 3 g vienoje pakuotėje), druska. * iš gluosninės kreivabudės (Pleurotus ostreatus).

Gali būti žemės riešutų ir kitų riešutų, sezamų sėklų pėdsakų.

Vienoje pakuotėje produkto grynasis kiekis 60 g (8 vafliukai).
Mažmeninė vienos pakuotės kaina 3 Eur

MAISTINGUMAS 100 g
Energinė vertė 2183 kJ
528 kcal
Riebalai 40 g
iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių 5 g
mononesočiųjų riebalų rūgščių 7 g
polinesočiųjų riebalų rūgščių 27 g
Angliavandeniai 5 g
iš kurių cukrų 0 g
krakmolo 4 g
Skaidulinės medžiagos  29 g 
Baltymai 25 g 
Druska 1 g 
Mineralai RMV
Fosforas 1120 mg 160 %
Magnis  440 mg 120 %
Manganas 6 mg 300 %
Selenas 8 μg 14 %

Sudedamosios dalys: kanapių sėklos (68%), ispaninio šalavijo (Salvia hispanica) sėklos (10%), marinuotos juodosios alyvuogės (17 %), chitozanas* (ne mažiau nei 3 g vienoje pakuotėje) , valgomoji druska. *iš gluosninės kreivabudės (Pleurotus ostreatus).

Gali būti žemės riešutų ir kitų riešutų, sezamų sėklų pėdsakų.

Vienoje pakuotėje produkto grynasis kiekis 60 g (8 vafliukai).
Mažmeninė vienos pakuotės kaina 3 Eur.

MAISTINGUMAS 100 g
Energinė vertė 2136 kJ
516 kcal
Riebalai 40 g
iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių 4 g
mononesočiųjų riebalų rūgščių 10 g
polinesočiųjų riebalų rūgščių 25 g
Angliavandeniai 3 g
iš kurių cukrų 0 g
krakmolo 3 g
Skaidulinės medžiagos  45 g 
Baltymai 29 g 
Druska 1 g 
Mineralai RMV
Fosforas 1000 mg 143 %
Magnis  420 mg 111 %
Manganas 6 mg 300 %
Selenas 7 μg 13 %

Sudedamosios dalys: kanapių sėklos (70%), ispaninio šalavijo (Salvia hispanica) sėklos (10%), sezamų sėklos (15 %), chitozanas* (ne mažiau nei 3 g vienoje pakuotėje), valgomoji druska. * iš gluosninės kreivabudės (Pleurotus ostreatus).

Gali būti žemės riešutų ir kitų riešutų, sezamų sėklų pėdsakų.

Vienoje pakuotėje produkto grynasis kiekis 60 g (10 vafliukų).
Mažmeninė vienos pakuotės kaina 3 Eur.

MAISTINGUMAS 100 g
Energinė vertė 2142 kJ
518 kcal
Riebalai 41 g
iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių 4 g
mononesočiųjų riebalų rūgščių 7 g
polinesočiųjų riebalų rūgščių 28 g
Angliavandeniai 1 g
iš kurių cukrų 0 g
krakmolo 1 g
Skaidulinės medžiagos  33 g
Baltymai 24 g
Druska 1 g
Mineralai RMV
Fosforas 1110 mg 160 %
Magnis 470 mg 125 %
Manganas 6 mg 300 %
Selenas  11 μg 21 %


Kaip užsakyti?

Kol kas „Chito“ ispaninio šalavijo ir kanapių vaflių parduotuvėse dar nesutiksite, mes sparčiai sprendžiame šį klausimą ir nuolat atnaujinsime mūsų gaminiais prekiaujančių parduotuvių sąrašą.

Tuo tarpu gaminius siunčiame į visus Lietuvos ir užsienio miestus, užsakyti galima telefonu +37064772608 arba elektroniniu paštu sveikatingumas@zintis.lt

Daržovių trapučiai

Kanapių bei ispaninio šalavijo sėklos, kurias naudojame vafliams kepti, suteikia pakankamai ląstelienos, tačiau tai yra luobelių ląsteliena (alfa-celiuliozė), kurią žarnyno mikroorganizmai virškina sunkiau nei daržovėse randamą ląsteliena (hemiceliuliozę). Tai pagrindinė priežastis, kodėl daržoves valgyti yra sveika. Tačiau daržovėse yra daug vandens, todėl ląstelienos koncentracija jose yra maža. Reikiamam ląstelienos kiekiui gauti, reikia suvalgyti daug daržovių, o tai padaryti sunku, kai pusryčiams ar priešpiečiams turime mažai laiko. Daržoves taip pat sunkiau pasiimti su savimi, ne visi mėgsta šviežių daržovių skonį, ypač vaikai, o jas ilgai virti laiko taip pat turi nedaugelis. Visos šios priežastys trukdo žmonėms per dieną vartoti pakankamą daržovių kiekį. Mes nusprendėme išspręsti ir šią problemą, todėl sukūrėme daržovių trapučius, kurių pagrindą sudaro specialiai apdirbti sausi ir trapūs kopūstų šiaudeliai, kuriuose įsiterpę įvairių kitų džiovintų daržovių. Kopūstus pasirinkome ne atsitiktinai, pasirodo, kad juose yra pats geriausias ląstelienos ir angliavandenių santykis. Daržovių trapučius gaminame trijų skonių: su džiovintais pomidorais, su svogūnais ir krapais bei su jelapeno pipirais.

Tačiau didžiausias šio gaminio išskirtinumas iš panašių produktų yra tai, jog mūsų daržovių trapučiai yra džiovinti ore – jie nekepti, juose nėra riebalų.

Puikiai dera

  • tiesiog vieni,
  • su avokadų trintiniu („gvakamole“),
  • su tepamais sūriais,
  • su nesaldžiomis užtepėlėmis,
  • prie sriubos,
  • ir visur, kur tik naudojamas batonas arba džiūvėsiai.

SUDĖTIS: baltagūžiai kopūstai, raudongūžiai kopūstai, (pomidorai) / (jelapeno pipirai) / (svogūnų granulės, krapai ir druska), grybų chitosanas.

Daržovių trapučiai su jelapenu ir su svogūnais bei krapais atitinka Sidabrinės pakopos reikalavimus.

Daržovių trapučiai su pomidorais atitinka Auksinės pakopos reikalavimus.

Kaip įsigyti?

Chito“ gaminių paragauti ir įsigyti galima Žinties renginių metu (apie artimiausius renginius pranešame naujienlaiškiu arba Facebook paskyroje), taip pat dėl apmokėjimo ir pristatymo galima susitarti telefonu +37064772608 arba elektroniniu paštu sveikatingumas@zintis.lt


Ropių traškučiai

Mano sena svajonė buvo pagaminti sveikus traškučius. Ropių traškučiai yra gaminys, kuris sparčiai artėja prie šios svajonės išsipildymo.

Ropės mūsų regione auginamos kur kas seniau nei bulvės. Jose geresnis ląstelienos ir angliavandenių santykis, nėra krakmolo, mažiau reiklios priežiūrai, augdamos labiau dera su aplinkine ekosistema. Tai senovės lietuvių šeimos mitybos pagrindas. Deja, ropes sparčiai išstūmė įvežtinės bulvės ir ši šlovinga daržovė buvo greitai užmiršta. Tiek užmiršta, kad dabar jau beveik neįmanoma atrasti tikrųjų senųjų veislių.

Ropės šiuolaikiniam vartotojui turi vieną atgrasančią savybę – karstelėjusį skonį. Šio skonio sumažinimas ir suderinimas tapo iššūkiu gaminant ropių traškučius. Įprastas žingsnis būtų virti juos aliejuje, taip perkaitinto aliejaus kartumas susimaišytų su ropės kartumu ir apgautų vartotojų skonį. Tačiau virimas aliejuje nedera su Sveikos gyvensenos laiptų Sidabrinės pakopos reikalavimais. Laimei, jau buvau išdirbęs technologiją, skirtą sumažinti kopūstų aitrumą, tad pabandžiau pritaikyti ją ir ropėms, ir tai pasiteisino. Gaminant ropių traškučius, taikomas mirkymas, virimas ir džiovinimas, sumažina natūralų ropių kartumą, atskleidžia natūralų juose esančių cukrų saldumą ir išryškina ląstelienos traškumą – visa tai, ko gali tikėtis traškutyje, ir dar daugiau!

SUDĖTIS: ropės ir įvairūs prieskoniai – veganiškas produktas

Šiuo metu ropių traškučiai gaminami natūralaus skonio.

Ropės Ropių traškučiaiRopių traškučiai pakuotėje